Zoek je een originele manier om jouw verhaal op een heldere en aansprekende manier te vertellen aan je doelgroep? Vanuit onze creatieve studio in het Groningse Winsum brengen we jouw verhaal tot leven door middel van bewegende beelden. Van explanimation en animatie tot uitlegvideo: samen zorgen we ervoor dat jouw verhaal indruk maakt op je doelgroep én blijft hangen.

Bewegende beelden maken

Explanimations, animaties, uitlegvideo’s… duizelt het al? Dat begrijpen we maar al te goed. Toch is het niet zo ingewikkeld als het klinkt. Wat al deze videovormen met elkaar gemeen hebben: met behulp van bewegende beelden een goed verhaal goed vertellen. Bewegende beelden zijn behoorlijk effectief. Mensen onthouden namelijk 58% meer informatie na het zien van een video of animatie, dan wanneer ze dezelfde informatie in tekst lezen. Bovendien denkt 60% van de mensheid in beelden. Niet zo gek dus, dat een video of animatie beter wordt onthouden dan een tekstboodschap.

Dit is wat we doen

Explanimation

Een complex of abstract proces, product of dienst uitleggen aan je doelgroep is soms best lastig. Een explanimation is dé oplossing. Een explanimation is in feite een soort tekenfilm. In deze tekenfilm, of uitleganimatie, visualiseer je jouw product, dienst of proces en kun je ieder onderdeel tot in detail toelichten. Waar film beperkt tot het vastleggen van de realiteit, is een explanimation de ideale manier om een eigen, compleet nieuwe wereld te creëren. Uiteraard met als doel om jouw doelgroep een beter begrip te geven van jouw product, dienst of organisatie. Hoe ingewikkeld of uitgebreid je verhaal ook is, Frissekom vertaalt en vereenvoudigt het voor je.

(Logo-)animatie

Of je nu een alternatief zoekt voor die suffe bedrijfsfilm met wapperende bedrijfsvlaggen of je doelgroep op een leuke manier wilt verleiden door middel van een YouTube preroll: Frissekom maakt animaties waarmee je het verhaal van jouw organisatie op een originele manier vertelt. En ben je op zoek naar een creatieve partij die jouw logo laat opvallen? Frissekom brengt je logo tot leven door er een 2D- of 3D-animatie van te maken. Zo neemt je doelgroep jouw logo beter in zich op; goed voor je herkenbaarheid én voor je zichtbaarheid.

Uitlegvideo

De naam zegt het al: in een uitlegvideo of instructievideo leg je jouw boodschap op een duidelijke en eenvoudige manier uit aan je doelgroep. Uitlegvideo’s zijn er in vele soorten en maten. Een geanimeerde versie van een uitlegvideo noemen we bij Frissekom een explanimation; in een uitlegvideo filmen we de realiteit. Afhankelijk van je wensen laten we in een uitlegvideo één of meerdere hoofdpersonen een proces, handeling of werking van een product toelichten. Net als iedere video, begint ook een goede uitleg- of instructievideo met een goed verhaal. Lees hieronder meer over onze aanpak. De videovormen die we graag voor je creëren:

Frisse aanpak

Of we nu een uitlegvideo, animatie of explanimation voor je maken; het proces is bij iedere videovorm hetzelfde..

Concept

Een animatie of uitlegvideo is niet iets dat je zomaar uit je mouw schudt. Goed nadenken over het verhaal dat je wilt vertellen, is het halve werk. Voordat we onze creativiteit de vrije loop laten, beginnen we daarom met een verdieping van de opdracht of de vraag. Tijdens een afspraak keren we, onder het genot van een kop koffie, jouw bedrijf of organisatie binnenstebuiten. We vragen je het hemd van het lijf en maken we zo je wensen concreet. Dat doen we omdat we heel duidelijk willen weten wat het doel is van de animatie en welke doelgroep je met de animatie of video wilt bereiken. Pas dan starten we het creatieve proces, waarin we de animatie in concept uitdenken; de basis van een goede animatie.

Script en storyboard

Van de grote hoeveelheid informatie die we van jou hebben mogen ontvangen, maken we een logisch en lopend verhaal. Dit vertalen we in een script; een soort stappenplan voor de animatie. Ook denken we na over de vorm van de animatie. Is een 2D-animatie geschikt of kun je beter voor een 3D-animatie gaan? Een dergelijke keuze stemmen we altijd af op je bedrijf, doelgroep en verhaal. Ga je akkoord met het script, dan starten we met het ontwerpen van een digitaal storyboard.

Productie

This is where the magic happens: hét moment dat we onze animatie studio in duiken en de ontwerpen tot leven brengen. Naast het creeren van de beelden, spreken we de voice-over in, kiezen we passende muziek en subtiele soundeffects. Natuurlijk houden we je continu op de hoogte van de voortgang en de keuzes die we maken, zodat de animatie helemaal aansluit bij je wensen. Pas als jij helemaal tevreden bent, is de animatie klaar om de wijde wereld in te gaan!

Verspreiding

Een animatie of video is alleen effectief… juist, als hij wordt bekeken! Daarom houdt onze service niet op bij de oplevering van de video. We denken met je mee hoe je jouw video het beste kunt verspreiden. Of dat nu via een (YouTube) preroll is of via social media advertising: voor iedere video maken we een slim videoplan, zodat je video op de juiste momenten door de juiste mensen wordt gezien.

Drie tips voor een fantastische animatie of uitlegvideo

Tip 1

Houdt het kort

De concentratie van de kijker verslapt na ongeveer 1,5 minuut. Je wilt al gauw teveel vertellen. Zorg ervoor dat je snel tot de kern van je verhaal komt. Is je product geschikt voor verschillende doelgroepen, dan is het verstandig om verschillende video’s of animaties te maken. Liever twee korte video’s van één minuut, dan één lange van twee minuten.

Tip 2

Houd het projectteam klein

Het kan prettig zijn om meerdere collega’s bij het project te betrekken, maar let op dat het projectteam niet te groot wordt. Immers, hoe meer zielen, hoe meer smaken. Met een klein projectteam voorkom je dat de animatie een zoutloos compromis wordt. Bovendien kun je sneller schakelen, waardoor het project sneller loopt. Klein is fijn!

Tip 3

Gebruik een streamingdienst

De kersverse video of animatie wil je natuurlijk laten zien op je eigen website. Maar als je video veel bekeken wordt of veel ruimte in beslag neemt, dan kan het gebeuren dat het dataverkeer van je website wordt overschreden. Gebruik daarom altijd een streamingsdienst als YouTube of Vimeo voor het implementeren van de video op je website.

Wat kost een uitlegvideo of animatie?

Iedere video is anders. Het maakt nogal wat uit of je een uitlegvideo, animatie of explanimation wilt laten maken. De kosten zijn geheel afhankelijk van jouw wensen. Hoe lang mag de video duren en wil je gebruik maken van een voice-over? En in het geval van een animatie: hoe gedetailleerd wil je dat we ‘m maken? Je leest het al; de prijs van een animatie of uitlegvideo is afhankelijk van veel factoren.

Wil je graag een prijsopgave van ons ontvangen? Neem contact met ons op of gebruik onderstaand formulier. Geef een korte uitleg van je ideeën, dan maken wij zo snel mogelijk een offerte of plannen we een afspraak met je in. .

Snel contact

Super snel contact

We snappen dat een complexe vraag soms lastig te verwoorden is via een formulier, daarom staan we je graag ook telefonisch te woord.

Je kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer:

0595 252 103

Onze klanten