Uw partner in mobiliteit
Auto leasen? Pim staat voor je klaar. Pim is dé vertrouwde leasepartner met een team die vanuit ondernemerschap meedenkt en het leuk vindt om het voor jou goed te regelen. En dat merk je bij de mannen van Pim Lease. Altijd een glimlach op hun gezicht. Jij, als klant, staat bij hen voorop. Ze zien jouw wagenpark als hun verantwoordelijkheid. Nu en in de toekomst. In samenwerking met MOOP-marketing hielpen wij deze ambitieuze mannen met de positionering en branding en creëerden samen een vlot en daadkrachtig merk.
Visuele identiteit
Voor ons de uitdaging om de onderscheidende kracht van Pim naar voren te brengen in alles wat zij doen. Een leasepartner die het leuk vindt om het goed voor jou te regelen. Hun doel is om een langdurige partnerschap met je aan te gaan en je te begeleiden bij al je mobiliteitsvraagstukken. Daar is het logo op gebaseerd. De dubbele punt achter het woordmerk is een link naar smiley, daarnaast is het de basisvorm van een autoband wat mobiliteit symboliseert. Ook staat het letterlijk voor een dubbele punt, om iets in te leiden. Pim is meer dan alleen een leasepartner. Door de volledige naam in onderkast te zetten krijgt het een vriendelijke uitstraling.
We kozen voor de kleuren blauw en pms Warm Red. Blauw staat voor vertrouwen en professionaliteit, Warm Red symboliseert de warmte van persoonlijk contact. De opvallende felheid van deze kleur staat voor het anders doen dan anderen. De tone-of-voice is vriendelijk en behulpzaam in alle middelen. Op deze manier krijg je het gevoel; hier moet ik zijn. Nu komt het goed. Het is een fris merk geworden dat iedereen aanspreekt. De fotografie speelt hier ook een grote rol in. Frisse foto’s die de gezichten van Pim laten zien.
Web development
Het belangrijke middel van Pim is de website. Hier komt alles samen. De bezoeker vindt hier alle informatie over de verschillende vormen van leasen, de werkwijze en wie de mannen van Pim zijn. Persoonlijk contact is een belangrijke pijler bij Pim, daarom wordt de bezoeker in alles getriggerd om de telefoon te pakken. Door het gesprek aan te gaan kan Pim beter de wensen van de klant boven tafel krijgen. Het telefoonnummer en contact-knoppen zijn daarom prominent aanwezig.
Daarnaast is de website vaak het eerste contact, het is dé manier om de potentiële klant ervan te overtuigen dat hij voor Pim moet kiezen als het gaat om zakelijke mobiliteit. Om de bezoeker zo goed mogelijk te bedienen wordt het actuele aanbod direct op de website getoond, zodat je meteen een offerte kunt aanvragen voor de auto waar jouw keuze op is gevallen.
Ook een auto leasen? Of gewoon nieuwsgierig? Neem een kijkje op pimlease.nl