Branding Pelfin

Kies voor de kracht van de natuur

Je huis verwarmen op een duurzame manier wordt door de stijgende energieprijzen en de teruggedrongen gaswinning steeds populairder. Steeds meer mensen schaffen bijvoorbeeld een pelletkachel aan. Pelfin speelt in op deze vraag naar een duurzame en verantwoord alternatief voor gas en heeft een topkwaliteit houtpellet ontwikkeld. Bij Pelfin staan duurzaamheid, natuurlijk en milieuvriendelijk centraal. De producten worden geproduceerd van hout dat afkomstig is uit verantwoord bosbeheer. Voor elke boom die gekapt wordt, wordt een nieuwe boom gepoot.

Pelfin wil de Volvo onder de houtpellets worden. Vooral het onderscheidend vermogen was iets waar we rekening mee moesten houden bij het ontwikkelen van hun visuele identiteit. We hebben onderzoek gedaan naar de kernwaarden die centraal staan bij Pelfin. We wilden in de huisstijl vooral naar voren laten komen dat Pelfin is gemaakt van natuurlijke producten en de oorsprong daarvan. De doorsnee van de boomstam staat daarom centraal in de volledige branding. Door de kleuren en typografie is het duurzame en verantwoorde karakter benadrukt.

Vanuit deze basis hebben we de verdere communicatie uitingen ontwikkeld. Waaronder de verpakking voor bruine en witte pellets waarbij de transparante vlakken symbool staan voor het eerlijk handelen. In de fotografie is rekening gehouden met de pure producten. Hierom is iedere pellet tot in detail zichtbaar. Daarnaast is er een informatieve brochure en strakke website waar de klant terecht voor meer informatie. Het is een opvallende huisstijl geworden die er zeker uitspringt tussen de overige merken. Missie geslaagd!

Snel contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Super snel contact

We snappen dat een complexe vraag soms lastig te verwoorden is via een formulier, daarom staan we je graag ook telefonisch te woord.

Je kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer:

0595 252 103