Herpositionering Zijlstra Installatiebedrijf

Installatiebedrijf Zijlstra is gespecialiseerd in installatietechniek en is uitgebreid met een aparte bedrijfstak; dakbedekking. Hierdoor zijn ze een allrounder in het vak en onderscheiden ze zich van andere installateurs in het noorden. Van aanleggen van nieuwe elektra- of verwarmingsinstallaties tot het aanbrengen van dakbedekking of dakgoten; geen installatieklus is te gek voor Installatiebedrijf Zijlstra.

De huidige uitstraling paste niet meer bij hun identiteit. Dat vroeg om een herpositionering. Kritisch is er gekeken naar wie Zijlstra is en waar wil hij naartoe? De kernwaarden vooruitstrevend, toegankelijk, professioneel en (Groningse) nuchterheid kwamen hierbij naar voren en werden de pijlers voor de volledige uitstraling en communicatie. Om Zijlstra goed op de kaart te kunnen zetten,

waar deze kernwaarden zo duidelijk mogelijk naar voren komen, hebben we de oude stijl volledig van tafel geveegd en zijn we met een leeg vel begonnen. Iets wat de klant erg spannend vond, wat logisch is na 15 jaar gebruik van een huisstijl. Toch kregen we alle vertrouwen en vrijheid om er een passende visuele identiteit van te maken, en dat is gelukt!

Het beeldmerk is geïnspireerd door de werkzaamheden die Zijlstra uitvoert. Het was een uitdaging om beide bedrijfstakken erin te verwerken. Dakbedekking en installatietechniek, hoe visualiseer je dat nu eigenlijk? Door het letterlijk te vertalen in beeld hebben we een huis als symbool gebruikt; de lijnen staan voor het leidingwerk, de grijze lijn staat voor dakbedekking en loopt over het huis heen. De kleuren rood en blauw staan voor warm en koud; installatietechniek. We hebben gebruik gemaakt van een verloop in kleuren waardoor het een vooruitstrevende uitstraling krijgt. In combinatie met een strak, maar vriendelijk font en een donkerblauwe kleur krijgt het in z’n geheel een toegankelijk en professioneel karakter. In de rest van de visuele identiteit hebben we gekozen voor heldere fotografie. Op deze manier krijgt het bedrijf een gezicht en het geheel een persoonlijke touch

De nieuwe huisstijl is gelanceerd op het moment dat de vernieuwde website in de lucht ging. De visuele identiteit is in alle mogelijke middelen doorgevoerd; website, visitekaartjes, briefpapier, sociale media, vlaggen, sponsor- en reclameborden. Deze nieuwe huisstijl wordt gewaarborgd middels een huisstijlhandboek. Zijlstra voert voornamelijk werk uit op locatie en zijn veel onderweg. Dit doen ze voortaan volledig in stijl in hun nieuwe bussen die ook fungeren als rijdende reclamezuilen. Het ontwerp hiervan kreeg daarom extra veel aandacht en is een pronkstuk binnen de huisstijl geworden.

Kijk op www.zijlstraleens.nl voor meer informatie over Installatiebedrijf Zijlstra.

Snel contact

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Super snel contact

We snappen dat een complexe vraag soms lastig te verwoorden is via een formulier, daarom staan we je graag ook telefonisch te woord.

Je kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer:

0595 252 103