Aantrekkingskracht. Je kunt er als organisatie maar beter veel van hebben. Het betekent dat je mensen weet te verleiden naar je toe te komen, bijna als vanzelf. Wie wil dat nu niet? Frissekom vergroot de aantrekkingskracht van je organisatie. Dat doen we door van jouw organisatie een opvallende verschijning te maken. Zodat je doelgroep je ziet, herkent en voor jou kiest.

Een frisse aanpak

Merkstrategie

Voordat we onze creativiteit laten borrelen, gaan we met je om tafel. Om jouw organisatie aantrekkelijk te laten zijn voor je publiek, willen we weten wat je sterke punten zijn. Met behulp van het zogeheten Brand Key Model keren we je merk binnenstebuiten. Wat maakt jouw merk, product of dienst onderscheidend? Wat vind je belangrijk in de relatie met je klanten? En, niet onbelangrijk, wie zijn je klanten eigenlijk? De antwoorden leiden tot een merkstrategie. Aan de hand van die strategie zorgen we voor een ijzersterke branding.

Het creatieve proces

Als we scherp hebben wat jouw merk bijzonder maakt, begint het creatieve proces. We maken talloze schetsjes, verfrommelen meer dan de helft en beginnen opnieuw. Net zo lang tot we iets op papier hebben waarvan we denken: dit idee heeft potentie. De ideeën met potentie werken we verder uit in een concept.

Concept

Een concept kun je het beste vergelijken met een tussenstation: we zijn er nog niet, maar we hebben wel een idee van de richting. De beste concepten leggen we aan je voor. Hoewel we dit al talloze keren hebben gedaan voor uiteenlopende klanten, blijft het een spannend moment: wat vind je ervan? Vaak steekt één concept er met kop en schouders boven uit, soms is het lastig kiezen en een andere keer selecteren we de sterke elementen van verschillende concepten. Jij bepaalt.

Uitwerking & doorvertaling

Na de conceptfase gaan we terug naar de tekentafel. We werken het concept uit naar een definitief voorstel. Dat kan een logo, illustratie of visualisatie zijn of een combinatie van dat alles. Kies je voor een volledige (re)branding van je organisatie, dan vertalen we de nieuwe huisstijl door in alle communicatiemiddelen: van website tot autobestickering en van visitekaartje tot animatie.

Investeren in branding loont. Drie redenen waarom:

Uniek & onderscheidend

De reden waarom mensen voor jouw merk kiezen, heeft vaak weinig te maken met rationele aspecten – die verzinnen ze er later bij. Gevoel en beleving spelen een veel grotere rol bij de keuze voor een merk. Unieke en onderscheidende merken hebben een streepje voor. Ze vallen op, doordat ze zich onderscheiden van de rest van het aanbod. Een unieke en onderscheidende branding bepaalt in grote mate de aantrekkingskracht van je merk.

Opvallend & herkenbaar

Iedere dag krijgen mensen miljoenen prikkels te verwerken. Logisch dat ze daar selectief mee omgaan. In al dat prikkelgeweld is nog niet zo eenvoudig de aandacht te trekken van je doelgroep. Als merk of organisatie maak je aanzienlijk meer kans als je kiest voor een duidelijke, consistente (visuele) boodschap die opvalt en herkenbaar is.

Betrouwbaar & geloofwaardig

Alle ervaringen die je doelgroep heeft met jouw organisatie dragen bij aan hun merkbeleving. Die beleving bepaalt uiteindelijk of je doelgroep voor jou kiest… of voor de concurrent. De branding van je organisatie is zeer bepalend voor de ervaringen van je doelgroep. Consistentie in je boodschap, zowel visueel als tekstueel, vergroot de betrouwbaarheid en geloofwaardig van je organisatie – en dat maakt je aantrekkelijker voor je doelgroep.

Snel contact

Super snel contact

We snappen dat een complexe vraag soms lastig te verwoorden is via een formulier, daarom staan we je graag ook telefonisch te woord.

Je kunt ons bereiken op onderstaand telefoonnummer:

0595 252 103

Onze klanten